Social Business Day 2017 Canceled

Press Release (27 July, 2017)

Due to unavoidable circumstances Social Business Day 2017 to be held has been cancelled.

With a heavy heart we inform you that we are cancelling the 7th international conference organized on 28-29 July 2017 on the occasion of Social Business Day. The conference was to be inaugurated held tomorrow at 9.00 AM at Samajik Convention Centre in Zirabo. The guests and participants invited and registered for the Opening Ceremony and also to participate in the conference are requested to cancel  their plans to attend the conference. We humbly apologize to the guests and participants, local and from around the world, who have spent their time and money to take part in this conference.

About 200 international participants have already arrived to participate in this conference, including Mr Thomas Gass, the Assistant Secretary General of the United Nations. Mr Gass was to be the Keynote Speaker at the conference. He is the focal person to implement the Sustainable Development Goals undertaken by the United Nations. Roughly 2000 people, among them about 400 foreigners, from 50 countries have registered to participate in the conference.

However, some of the programs of the conference will be live cast via facebook page of Yunus Centre. The online session will start at 10.30 on 28th July, 2017. Speakers of various sessions will go live through the facebook page.

We are deeply indebted and grateful to those who have helped us organize this conference.

--------------------------

প্রেস রিলিজ

অনিবার্য কারন বশতঃ সামাজিক ব্যবসা দিবস উপলক্ষ্যে আয়োজিত সম্মেলন বাতিল

আমরা অত্যন্ত  দুঃখের সঙ্গে জানাচ্ছি যে অনিবার্য কারন বশতঃ আমরা সামাজিক ব্যবসা দিবস উপলক্ষে জুলাই ২৮-২৯, ২০১৭ তারিখের আয়োজিত ৭ম আন্তর্জাতিক সম্মেলন বাতিল ঘোষণা করছি। এই সম্মেলন আগামীকাল সকাল ৯.০০ টায় জিরাবোতে অবস্থিত সামাজিক সম্মেলন কেন্দ্রে শুরু হবার কথা ছিল। উদ্বোধনী অনুষ্ঠানে যাঁদের আমন্ত্রণ করা হয়েছিল এবং সম্মেলনে অংশগ্রহণের জন্য যাঁরা নিবন্ধনকৃত হয়েছিলেন তাঁরা আগামীকাল শুক্রবার এবং পরবর্তী দিন শনিবারে সম্মেলনে যোগদানের জন্য যে পরিকল্পনা ও প্রস্তুতি নিয়েছিলেন তা যেন বাতিল করেন, তার জন্য অনুরোধ জানাচ্ছি।  সকল মেহমান ও অংশগ্রহণকারী, বিশেষ করে বিদেশ থেকে আসার জন্য যাঁরা অনেক সময় ও অর্থ ব্যয় করেছেন, তাঁদের কাছে আমরা ক্ষমাপ্রার্থী।

এই সম্মেলনে, যোগদানের জন্য ইতমধ্যে প্রায় দুইশত অংশগ্রহণকারী বিদেশ থেকে এসে গেছেন। এর মধ্যে রয়েছেন জাতিসংঘের সহকারী মহাসচিব জনাব থমাস গাস। সম্মেলনে তাঁর মূল বক্তব্য রাখার কথা ছিল। তিনি জাতিসংঘের টেকসই উন্নয়ন লক্ষ্য কর্মসূচী বাস্তবায়নের প্রধান কর্মকর্তা। আনুমানিক দু’হাজার জনের এই সম্মেলনে ৫০টি দেশ থেকে মোট ৪০০-র বেশী বিদেশী অংশগ্রহণকারী যোগদানের জন্য নিবন্ধন করেছেন।

যা হোক, সম্মেলনের কিছু কিছু কর্মসূচি ইউনূস সেন্টারের ফেস বুক এর মাধ্যমে সরাসরি সম্প্রচার করা হবে। অনলাইন সেশন শুরু হবে ২৮ জুলাই ২০১৭ সকাল ১০:৩০টায়। এই সব চ্যানেলের মাধ্যমে বিভিন্ন সেশনের বক্তাদের বক্তব্য সরাসরি প্রচারিত হবে।

এই সম্মেলনের আয়োজনে যারা আমাদেরকে বিপুল সহায়তা দিয়েছেন তাঁদের আন্তরিক ধন্যবাদ জানাচ্ছি.

hard-extreme.com tellyseries